Dobrý den, všichni báječní lidé z nadace Život dětem. Chtěla bych Vám z celého srdce poděkovat za báječný a úžasný dar, který od Vás náš syn Lukášek obdržel. Logico primo je tou nejlepší pomůckou, jakou jsme si mohli přát, skvěle rozvíjí jeho kognitivní schopnosti a některá zadání rozvíjí dokonce i sociálno, řeč, sdílení. A co je báječné, opravdu ho to baví. Každý den spolu uděláme pět až šest karet, začali jsme těmi nejjednoduššími a už nyní můžeme říct, kde jsou Lukáškovy silné stránky, které budeme moci dobře využít k tomu, aby zažíval i pocity úspěchu, které zažívat opravdu potřebuje, protože ve společnosti neurotypických dětí zažívá spíše pocity selhání a komunikačních nezdarů. A pak jsou tady oblasti, kde vidíme jistý deficit a na ty se můžeme dobře zaměřit a opět díky Logicu. Tento vzdělávací systém je tak bohatý a promyšlený, že můžeme dělat velké množství úkolů, stále objevovat nové a vracet se k těm náročnějším nebo oblíbeným. A co je dalším bonusem, komunikujeme spolu při výkladu zadání, hledání správných řešení a při kontrole výsledků. Bavíme se o tom, které karty se mu líbí, ke kterým tématům by se chtěl sám vracet, má už několik oblíbených, kterými vždy zahajujeme sezení s logicem. Začali jsme těmi nejjednoduššími, určenými pro tříleté děti a myslím, že to tak bylo dobře. Lukášek díky jednodušším zadáním získává pocit jistoty, spokojenosti se sebou samým a svým výkonem. Současně ho tato jednodušší zadání připravují na zadání složitější, která se nesou v podobném duchu, ale vyžadují už více pozornosti a myšlení. Vidím, že Lukášek dokáže hezky soustředěně pracovat, všímám si toho, jak funguje jeho myšlení, že je velice analytický, vše v mysli třídí a kategorizuje. A to budeme moci využít v následném vzdělávání ve škole, přizpůsobit styl učení jeho potřebám, které třeba ještě nebude umět dobře pojmenovat a vyjádřit. O daru jsme informovali Lukáškovu klinickou psycholožku, jeho logopedku, asistentku a speciální pedagožku ve školce. Všichni nám logico primo s nadšením pochválili a taktéž to vidí jako perfektní pomůcku pro Lukáškův celkový rozvoj. V lednu se Lukáškovi velice zhoršila řeč, začal si plně uvědomovat koktání a neschopnost vyjadřovat své myšlenky adekvátně k vrstevníkům a projevilo se to velice vážně. Lukášek úplně změnil artikulaci, začal patlat jazykem, vystrkovat ho při mluvení z úst, každé druhé slovo zaniklo v koktání a podivných zvucích. Byli jsme z toho moc nešťastní, začali jsme výhledově pátrat po logopedické škole, ale byli jsme ihned odmítnuti s tím, že autisti patří do škol pro autisty, nikoli do škol logopedických. Ačkoli receptivní dysfázie a nyní i balbulties jsou pro Lukáška aktuálně tou největší překážkou v navazování verbálního kontaktu. Teď se nám ale zdá, že se situace výrazně lepší. Věřím, že je to částečně i díky pocitu úspěchu při práci s logicem. Je to pro něj hmatatelné, vizuální. Lukášek vyřeší zadání a následně si zkontroluje správnost výsledků a vidí, jakou radost máme. Cítí se soběstačnější, schopnější, chytřejší. Určitě to dělá dobře jeho sebeobjevující se dušičce. Tedy Vám ještě jednou velice děkuji. Přikládám pár fotek Lukáška s logicem, pokoušela jsem se i natočit krátké video, ale nemá to rád, objektivům se obecně vyhýbá. Mějte se krásně a děkuji za to, co pro děti děláte. Jste úžasní. S pozdravem maminka Dagmar a Lukášek